Fraser en Busavonturen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Erin Gendt - WaarBenJij.nu Fraser en Busavonturen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Erin Gendt - WaarBenJij.nu

Fraser en Busavonturen

Blijf op de hoogte en volg Erin

06 Maart 2013 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal!!

Sorry dat ik zo weinig heb geschreven. Hier komt een heel lang verhaal van de afgelopen weken.
Ik was gebleven in Noosa, daar aangekomen in het hostel na de reis met het openbaar vervoer. En ik was zelfs op tijd voor de briefing van mijn Fraser Island tour. Toen ik aan het inchecken was, hoode ik ineens een bekende stem mijn naam roepen, en ja hoor, daar was Lieke! Die ik al eerder in Coffs Harbour, Coolangatta en Surfers Paradise was tegengekomen. Super leuk!!! We zijn nog even samen op het strand gaan chillen, waar een paar Life-save-sporters bezig waren (denk aan gespierde mannen in megastrakke Speedo’s ;) ). Daarna naar de briefing gegaan waar ik ook de 11 anderen van mijn tour ontmoette. Allerlei papieren tekenen en een afgrijselijke saaie, maar ook hilarische film over het rijden op het zand in 4-wheel drive. Toen lekker gekookt met Lieke en daarna mijn tas gepakt en gaan slapen, was toch best wel moe. De kamer was trouwens vreselijk, allemaal mensen uit scandinavie, weet niet welk land, maar echt van die jonge gastjes die totaal geen benul hebben van een dorm leefbaar houden. Gelukkig was het maar voor 1korte nacht, want de volgende ochtend vertrokken we al om half 7. Er reden super veel andere mensen mee, omdat vanwege de overstromingen er geen bussen reden richting Rainbow Beach. In Rainbow Beach de “gewone”-4WD omgeruild voor de echte zand auto’s. Toen ook voor het eerst in het bakbeest gereden, echt supergaaf :D!!! Toen naar de ferry gereden met de Fraser-crew. Mijn auto bestond uit een Nederlands koppel en een Duits koppel. Het was echt super gezellig, de andere auto bestond uit de gids, een Iers koppel, 2 Denen, een Engels meisje en een Zwitser. Lekker internationaal dus. Als eerste naar het Shipwreck, het een na grootste schip na de Titanic, wat voor de kust daar is gezonken en toen aan land is gekomen. Daarna naar een natuurlijke wildwaterbaan, met water zo helder en schoon dat je ervan kan drinken. De dag werd afgesloten met een bezoek aan lake Wabby dat onderaan een enorme zandduin ligt, het meer is totaal afgesloten van aanvoer en afvoer. Het was heel mooi, maar we werden aangevallen door Mash-fly's een soort vliegen die bijten van 1,5cm groot. Het was de eerste dag na de cycloon dat er weer mensen op het eiland mochten, maar wel werden er alleen tours toegestaan, dus geen mensen met een eigen 4WD. Het was heel erg rustig. In het resort waar wij sliepen waren dus nauwelijks mensen. Na een heerlijke steak met aardappels en sla, de avond afgesloten met een potje poker. De volgende ochtend weer heel vroeg opgestaan om in alle rust Lake Mackenzie te kunnen verkennen. Een prachtig zoet water meer met zand dat 98% puur was, heel wit. Er lag wel wat rotzooi op het strand vanwege de cycloon die had ook hier zijn sporen nagelaten. Het tij was hoog, en in het regenwoud was het rommelig met veel omgevallen bomen. Bij Lake Mackenzie zijn we een stuk gaan zwemmen naar een ander stukje strand. De hele ochtend was er niemand anders dan wij en vlak voordat we weggingen kwamen er 4 tourbussen, thank god voor het vroeg opstaan. Toen naar het binnenland van het island gegaan naar de overblijfselen van het dorp wat er heeft bestaan, daar liep ook een extreem helder stroompje…echt bizar dat water zo helder kan zijn in de natuur. Het Fraser avontuur was hiermee ten einde en we gingen terug naar de Ferry. Na de 4WDs weer te hebben omgewisseld terug gereden naar Noosa, en afentoe lekker gedut onderweg, maar vooral heel veel foute oude hitjes gedraaid, tot ergernis van de Duitsers ;)!
Weer in het hostel die avond lekker hostel-lasagne gegeten met Lieke en een keiharde party-night gehouden met Lieke en de Frasercrew. Het was raad het nummer zo snel mogelijk en win hiermee een biertje spel, ik won er 5 :D!!!! Een fantastische party avond, met een enorme kater de volgende dag, maar toch de Greyhound ingegaan op weg naar Rainbow Beach. De hostel dame zag daar mijn groene hoofd en was zo enorm aardig om voor mij 2 waterijsjes te kopen waardoor ik er doorheen kwam. Toen met een Nederlandse jongen samen gekookt en de volgende dag naar Agnes Water/Town 1770 gegaan met nachtbus van de greyhound. De plek waar ik voor het laatst kon gaan surfen…. Als die stomme cycloon er niet was geweest, want ze wilde eerst het water checken voordat ze weer lessen wilden geven.. het hostel was wel erg leuk. Alleen nogal balen van de surflessen en dat ik er al in Rainbow Beach achter was gekomen dat de greyhound bus niet meer verder reed dan Agnes Water. Als oplossing had ik een ticket voor de Premier bus gekocht, die wel reed. In Agnes Water ook contact gehad met Bas, de jongen die ik op mijn eerste vlucht had ontmoet en waarmee ik samen reis van Adelaide tot Sydney in 3weken, om een campervan te boeken. Spannend maar wel gedaan! Om vervolgens van Agnes naar Airlie Beach te komen was een heel avontuur. De Premier bleek uiteindelijk niet in Agnes te stoppen, maar wel iets meer naar het binnenland, een gat genaamd Miriam Vale. Een schoolbus bracht mij en een ander meisje dat hetzelfde plan had naar dit dorpje, waar we 10uur moesten wachten omdat de bus om half 1 ’s nachts vertrok. Daar lekker op een bankje voor ons uitgestaard, boekje gelezen en gekletst. Rond 6uur kwamen er 3locals langs die ons meevroegen naar de pub, waar we een aussie-meal gegeten hebben en wat biertjes hebben gedronken. De pub sloot om 10pm dus hadden we nog 2,5uur te overbruggen, toen bij locals nog wat tv gekeken en uiteindelijk aan de highway gaan wachten op de bus. De highway was donker en er reden veel truck, met truckers die ons vroegen of we een lift nodig hadden.. neee. En daar was de bus eindelijk en werden we de volgende ochtend wakker in Airlie Beach! Die dag wat rondgelopen in het kleine kuststadje, en ’s avonds gegeten met 2 Engelse meiden van mijn kamer. Een dikke 300gr T-bone steak met chips and salad voor 6,50dollar voor australia echt belachelijk goedkoop! De Houston Sevens rugby was op tv, en daar lekker met een cider van genoten. Nog even pool gespeeld en gaan slapen want de volgende dag stond WHITSUNDAY’s op het programma!!!

Ik heb al veel meer beleefd maar die verhalen komen in de aankomende week online!!

Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erin

Actief sinds 19 Nov. 2012
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 5242

Voorgaande reizen:

03 Mei 2013 - 24 Mei 2013

Nepal

14 April 2013 - 03 Mei 2013

China

14 Maart 2013 - 14 April 2013

Nieuw Zeeland

02 Januari 2013 - 14 Maart 2013

Australie

Landen bezocht: