Mooi weer en een cycloon - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Erin Gendt - WaarBenJij.nu Mooi weer en een cycloon - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Erin Gendt - WaarBenJij.nu

Mooi weer en een cycloon

Door: Erin

Blijf op de hoogte en volg Erin

04 Februari 2013 | Australië, Agnes Water

Heya mate's!

Eindelijk weer een berichtje! Het schiet er zo snel bij in, en hoe langer je wacht hoe meer je moet tikken. Ik was geeindigd in Coffs Harbour. Heb daar weer leuke mensen onmoet, voor de verandering ;). 2Engelsen (Katie en Lee) en een Nederlands meisje, Lieke. Daar lekker bij gekomen en beetje op het strand gechilled. Heb daar ook zelf een wandeling gemaakt naar Mutton Bird island. Een klein eilandje waar je heen kunt lopen over een pier, en als je eenmaal boven bent prachtig uitzicht hebt. Lekker zweten aangezien het rond de 33 graden was. Ook een leuk hoedje gekocht aangezien ik mijn pet aan de zee kado had gedaan. De volgende ochtend naar Spot X gegaan. En daar echt fantastische dagen gehad! 's ochtends lekker surfen en 's middags chillen, filmpje kijken of iets anders. Op m'n eerste dag heb ik 's middags geraft op de zee, met de golven mee. Toen we op het water zaten zagen we ineens 4dolfijnen en zijn er toen rustig heen gevaren. Was echt heel erg mooi om deze dieren in hun natural habitat te zien, in plaats van in een aquarium. Zo zijn zo speels en kwamen tot 3m van het raft vandaan. De 2de dag 's middags een surfboard gehuurd samen met Pip, een meid uit Wales, die echt hilarish was. Dag 3 had ik om 7uur 's ochtends les... Dus lekker een powernap gedaan en vervolgens een stuk hardgelopen over het strand op mijn blote voetjes. Iedere dag enorm veel gelachen en plezier gemaakt met een aantal Canadesen en Pip en nog een Engels meisje. Vrijdag vertrokken naar Byron Bay! DE HIPPIE STRANDSTAD van Australië. Rondlopen op blote voeten over straat, peace en rainbow kleurtjes. Verder is het ook een dikke partystad en zit het bomvol met backpackers die het iedere avond op een zuipen zetten. Veel mensen plannen om er 3dagen heen te gaan en blijven er een paar weken. Het is ook wel echt heel erg chill daar. Heb daar een reunie met de band (Luke en Jim) gehad. En we hebben met zijn 3en een wandeling door het Nightcap National Park gemaakt. Een subtropisch regenwoud met de Minyon Falls, een prachtige waterval. De wandeling begon bovenaan bij de waterval en leidt je naar het meertje waar de waterval eindigt. Vervolgens weer omhoog gelopen, in totaal 9km. Een enorme lizzard gezien, spinnen en prachtige bomen, varens, bloemen etc!
De 2de dag in Byron weer een wandeling gemaakt, deze keer samen met Tuuli, het Finse meisje, van mn kamer uit Sydney. We zijn vanaf het Main Beach naar het Most Easterly Point gelopen en vandaar naar de vuurtoren. Onderweg echt veel lizzards gezien en het beste van alles: dolfijnen, stingrays en schildpadden!!!! Zo vet hoe die stingrays door het water heen zweven! Die avond niet gaan stappen en de volgende dag wat rondgelopen en naar Coolangatta gegaan om even bij te komen van alles. Coolangatta is echt een kleine stad waar niet zo veel te beleven is met ras echte surfstranden waar niemand op het strand ligt maar iedereen in het water is. Het hostel was echt luxe met een grote veranda met ligbanken erop. Lekkere ruime kamer met 2 stapelbedden. Dus echt even uitrusten. Daar met name in het hostel boekje gelezen en ook op het strand gezeten. Heel toevallig kwam ik Lieke daar tegen en hebben we lekker samen gechilled. De 2de avond zijn we met 3jongens naar het strand gegaan, en hebben we daar gezeten en gepraat, en uiteindelijk ook de zee in gegaan! Het resultaat was een hele leuke avond + 30 sandfly bites op mijn voeten die vreselijk jeukten. De volgende dag doorgegaan naar Surfers Paradise... Een soort kruising tussen Salou en Miami, niet mijn stad dus. Wilde er wel zijn geweest en wilde er zeker ook feesten! Ik had met Lieke afgesproken dat we de pubcrawl gingen doen die door de hostels georganiseerd werden. We gingen eerst naar de Beergarden, waar we een drankje kregen. Daar liepen we ineens Lee en Katie tegen het lijf, die dezelfde tour deden, dus de avond kon niet meer stuk! Ook was er een dance-off bezig. 2 Mensen moesten tegen elkaar dansen op de playstation die projecteerde op een groot scherm. Ik kwam tot de finale, maar de camera werkte niet ideaal, dus geen 50$ cash voor mij. Daarna naar The Vanity gegaan, een of andere club met kooien en palen. Deze werden niet gebruikt gelukkig, maar daar weer een drankje en een dansje! We eindigden in Sincity, een andere club die wel leuk was. Alle vrouwen achter de bar hadden echter alleen een topje en een onderbroekje aan, dus dat was wel een beetje vreemd. Maarja apparently sex sells.  Aan het eind van de volgende dag op naar Brisbane! Weer een grote stad en voor het eerst eentje ZONDER strand. Ik had geplanned dat ik 4nachtjes daar zou slapen, maar toen kwam de cycloon :(. Ik wilde naar de Australia Zoo en de Koala Sanctuary, maar dat kon niet vanwege het weer. Wat wel heel leuk was, was dat Jim's (de Ier) vliegtuig was gecancelled en hij dus een avondje kwam feesten in Brissy! Daar ook weer andere leuke meiden ontmoet en vooral in het hostel gebleven. Het heeft 4dagen non-stop gehoosd. Wat ik daar wel heb gedaan: naar een museum gegaan, wat hier gratis was en hele mooie kunst gezien van zowel Europese als Australische kunstenaars. De volgende dag was het...... Australia day!!! Had met Tuuli en Julia (2meiden van mijn kamer uit Sydney) afgesproken om op bezoek te gaan bij Caroline, ook van onze kamer. Die is nu aupair in de suburbs van Brisbane, dus in het huis daar gechillt cake gegeten en daarna gekookt en wat biertjes gedronken. Vervolgens met zijn allen in de auto naar Brisbane city! Daar naar de Southbank gelopen voor het vuurwerk en daarna naar het hostel van Julia. In de kroeg onder dat hostel een drankje gedaan, maar de party was niet heel popping daar. Dus we zijn naar Birdees gegaan dat naast mijn hostl zat. Ik denk dat wel in totaal ruim45min hebben gelopen waarvan de volledige tijd in de gietende regen.... Lang leve de cycloon. De dagen erna bleef het regenen, en was het bijna niet te doen om naar buiten te gaan... Alleen om snel wat eten te halen en verder eigenlijk niets gedaan. Toen hoorde we van alle floodings verder naar het noorden en dat alle bussen gecancelled waren. We zaten vast in Brisbane. Hoewel ik wist dat de wegen naar mijn volgende bestemming prima te bereiken waren, reden er geen bussen. Dus een extra nachtje gebleven en die laatste avond naar de bioscoop geweest. Echt de beste film ooit gezien: The Impossible. Het was die dag al weer redelijk droog en mijn besluit om de volgende dag naar Noosa te gaan stond vast. De volgende ochtend eerst geprobeerd een auto te huren, maar dat was te duur, toen besloten om met public transport te gaan. Met 2 Nederlandse jongens en 3 Ieren zijn we aan dit kleine avontuur begonnen. We werden geholpen door een super vriendelijk vrouw, omdat bepaalde treinen niet reden, dus eerst een bus, dan een trein en dan nog 2bussen. Maar uiteindelijk waren we na een reis van 5uur in Noosa aangekomen.
Rest van het verhaal volgt!!!

X Erin