Sydney - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Erin Gendt - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Erin Gendt - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Erin

08 Januari 2013 | Australië, Newcastle

Hello mate!!

Zo ik ben echt in Australië.. Het duurde een paar dagen voordat ik echt doorhad dat ik echt in Australië ben!!! De afgelopen dagen enorm veel gezien en fantastische mensen ontmoet.

Ik kwam donderdagavond om 11uur aan in m'n hostel en had in het vliegtuig een meisje ontmoet dat daar ook heen ging dus konden we lekker samen met de trein. Eenmaal op m'n kamer was daar al een Nederlands meisje dat al 3maanden door Australië heen was gereisd en die maakte me een beetje wegwijs in het 'WakeUp!' hostel. De andere meiden waren aardig en ben uiteindelijk gewoon zonder probleem in slaap gevallen. De volgende ochtend wel vroeg wakker en wat boodschapjes gedaan en toen meegegaan met de orientation walk die georganiseerd werd vanuit het hostel. De stad is zo fantastisch, sfeer is perfect laidback. Eerst door Chinatown daarna naar Darling Harbour. Echt super architectuur. Toen naar Circular Quay gelopen en daar was de Harbour bridge en natuurlijk om de hoek de Opera House! Bij de opera bar wat geluncht en daarna besloten om met wat anderen van de walk de ferrie naar Manly Beach te nemen (ik had m'n bikini toch bij mij). De 30min varen waren echt prachtig, met uitzicht op de opera house vanaf het water. Daarna thuis gekomen en met Jessica uit Chicago pasta gemaakt en 's avonds redelijk bijtijds naar bed vanwege de jetlag. 
De volgende dag had ik al een plan gemaakt, maar 1 Duits meisje( Caroline) ging de Clifftop walk doen van Cogee beach tot Bondi beach. En besloten om toen samen met een Fins meisje Vd kamer (Tuuli) mee te gaan, eerst langs de universiteit want daar sliepen nog 2 andere meiden die meegingen. Het waren 6 fantastische maar wel hete kilometers en toen we aankwamen bij Bondi, wat gegeten en de bus terug gepakt. Die zaterdagavond zat Jessica met wat mensen van haar kamer: 2Zweden 1 Deen 2 Canadese meiden, Goon aant drinken... Goedkope zoete wijn... Echt vies maarja. Er kwam een nieuw meisje bij ons op de kamer een Engelse, Laura. Zijn uiteindelijk bij ons op de kamer spelletjes gaan doen en daarna uit gegaan. Het was echt een fantastische avond!! 
De zondag had ik even een Erin dag nodig en ben alleen door Sydney gaan lopen. Telefoonnummer geregeld, opera house van dichtbij bekeken en de mooie rustige Royal Botanical Gardens. Daar heerlijk in de schaduw aan het water geluncht. Afgesloten met het Australian museum en daarna lekker in de koelte op de kamer gelezen. Die avond uiteindelijk weer bij ons op de kamer beland, maar er viel niet veel te stappen, dus gewoon gaan slapen.
Maandag was mijn laatste dag in Sydney voor nu. En heb samen met Sam, Monica(Canadese meiden) en Laura op Bondi Beach gelegen. Daarvoor nog snel een surfcursus van 4dagen geregeld, die volgende week maandag start ;)!!!!
Toen om 19.00uur de Greyhound genomen naar Newcastle. Waar ik om 10uur bij m'n hostel was. Er zaten wat mensen buiten te drinken en kletsen en ben er gewoon bij gaan zitten en zijn uiteindelijk aan het strand beland met wat biertjes. 
Zo dit was zo'n beetje het verhaal tot nu toe. Ik ga vandaag niet heel veel doen. Het gaat hier ongeveer 40graden worden... Joepie hittegolf :S... Maar een chilldagje kan geen kwaad! Ik ga morgen richting Port Macquarie. Waar ik hopelijk Koala's kan knuffelen!! Foto's volgen nog!

Xxxxxx Erin

  • 08 Januari 2013 - 09:11

    Anne Van De Poel:

    Klinkt gezellig! Heel veel plezier! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erin

Actief sinds 19 Nov. 2012
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 5265

Voorgaande reizen:

03 Mei 2013 - 24 Mei 2013

Nepal

14 April 2013 - 03 Mei 2013

China

14 Maart 2013 - 14 April 2013

Nieuw Zeeland

02 Januari 2013 - 14 Maart 2013

Australie

Landen bezocht: